Sla links over
  • Spring naar de inhoud
  • Spring naar het menu
Inloggen
logo
  • Over CMG
    • Bestuur
    • Waarom een CMG?
    • Een stukje geschiedenis
    • Hoe opereert de CMG?
    • Hoe doe ik mee aan de CMG?
    • Missie - Visie
    • Nieuwsbrieven
  • Activiteiten
    • Actueel
    • Carbon Café
    • Huidige activiteiten
    • Activiteiten afgelopen jaren
    • CMG-Draaiboeken
  • Nieuws
  • Rapporten
  • Lid worden
  • Gedragscode
  • Over CMG
    • Bestuur
    • Waarom een CMG?
    • Een stukje geschiedenis
    • Hoe opereert de CMG?
    • Hoe doe ik mee aan de CMG?
    • Missie - Visie
    • Nieuwsbrieven
  • Activiteiten
    • Actueel
    • Carbon Café
      • Programma
      • Registreren Carbon Café 2019
    • Huidige activiteiten
    • Activiteiten afgelopen jaren
      • Activiteiten 2016
      • Activiteiten 2015
      • Activiteiten 2014
      • Activiteiten 2013
      • Activiteiten 2012
      • Activiteiten 2011
      • Activiteiten 2010
      • Activiteiten 2009
      • Activiteiten 2008
    • CMG-Draaiboeken
  • Nieuws
  • Rapporten
  • Lid worden
  • Gedragscode
Inloggen

Missie - Visie

Missie
Een actieve rol spelen in de meningsvorming aangaande actuele, relevante maatschappelijke onderwerpen door het organiseren van discussies, evenementen, het formuleren en geven van adviezen, en het faciliteren van netwerkbijeenkomsten.

Visie
Binnen het kader van een veranderende samenleving willen wij een geloofwaardige en veelgevraagde organisatie zijn bij

  1. het vormen van meningen c.q. geven van antwoorden op actuele onderwerpen die voor chemici in Nederland van belang zijn;
  2. het aanbieden van concrete evenementen waar KNCV-leden die met name actief zijn in MKB-verband hun voordeel mee kunnen doen;
  3. Samen met Jong KNCV maatschappijgerichte activiteiten organiseren.

Strategie
Samen met de CMG-leden, meningsvorming faciliteren aangaande actuele relevante maatschappelijk onderwerpen, resulterend in een advies binnen de KNCV en eventueel na overleg met KNCV, ook het bredere publiek

  1. door 1 of 2 keer per jaar, bij voorkeur vroeg in de Gartner cycle[1] van nieuwe ontwikkelingen, een discussie te organiseren met boven genoemde impact;
  2. waarbij de specifieke onderwerpkeuze tot stand komt in samenspraak met de CMG-leden en de organisatie door CMG-leden wordt verricht;
  3. waarbij participerende leden van de KNCV ook taken krijgen bij de uitvoering van evenementen en discussiesessies.

Samen met de CMG-leden een aantal, nader te bepalen, evenementen organiseren die bijdragen aan de verdere kennisontwikkeling van chemici en waarvan de uitkomst in breder KNCV verband wordt gedeeld.

Samen met KNCV, onderwerpen aan de orde stellen die vooral ten goede komen aan KNCV-leden werkzaam in het MKB of als ZZP’er, zoals bijvoorbeeld subsidie, entrepreneurship, innovation labs, Centres for open chemical innovation (COCI’s), enz. In KNCV-verband of daarbuiten in Nederlandse Chemie meetings de onderwerpen bespreken, evalueren en presenteren.  Het betrekken van KNCV-leden in de uitvoering van bovenstaande staat hierbij voorop.

Samen met Jong KNCV in een begeleidende en participerende rol maatschappijgerichte activiteiten en/of evenementen organiseren.

Samen met het KNCV-bestuur meedenken, op strategisch en praktisch vlak, aangaande ontwikkelingen binnen de KNCV-organisatie, de maatschappelijke functie van de KNCV en het vergroten van de relevantie en de interesse van de leden voor de KNCV als bindende organisatie.

Den Haag, 31 augustus ’18



[1] https://www.gartner.com/en/research/methodologies/gartner-hype-cycle

 

  • Bestuur
  • Waarom een CMG?
  • Een stukje geschiedenis
  • Hoe opereert de CMG?
  • Hoe doe ik mee aan de CMG?
  • Missie - Visie
  • Nieuwsbrieven
  • Over CMG
    • Bestuur
    • Waarom een CMG?
    • Een stukje geschiedenis
    • Hoe opereert de CMG?
    • Hoe doe ik mee aan de CMG?
    • Missie - Visie
    • Nieuwsbrieven
  • Activiteiten
    • Actueel
    • Carbon Café
    • Huidige activiteiten
    • Activiteiten afgelopen jaren
    • CMG-Draaiboeken
  • Nieuws
  • Rapporten
  • Lid worden
  • Gedragscode
logo
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook